woensdag 22 april 2020

Langs de Trage Wegen van Haasdonk (05)



Ik zet de trend nog even verder. Geheel in de lijn met de vorige wandelingetjes volgt er nu éénthe, het 5de. Deze keer werd het een mélangeke met stukjes uit de vorige wandelingen. Wel werd er iets dieper Kruibeke binnengewandeld en voor de rest was er niets nieuws onder de zon. Opnieuw langs de trage weg met de omwalde hoeve, stukje Melselestraat in, linksaf de Bosstraat in en terug de trage weg naar de Kruibekesteenweg. Onderweg een brood scoren in de broodautomaat, daarna de heirbaan in en langs de Botermelk binnendoor naar de Perstraat. Viaduct E17 over, langs de andere kant via  de Pismolenstraat de Barbierbeek opgezocht, het kreupele kluppelpad kwam eraan om vervolgens in een grote boog de E17 te volgen om dan de viaduct over de E17 in de Steendonkstraat te nemen. Tot slot via een laatste trage weg, deze tussen de  Bergstraat en de Luiseek en langs het Fort via de Vestingstraat naar huis. 
Stralend weer, en een fris windje maar niet storend dus puik weer. Veel ga ik niet kunnen vertellen. De hele trip lag kwa belevenis volledig in lijn met de vorige toertjes. 


Wat valt er dan wel te vermelden ? Héwel vandaag werd het tripje van 20km. Iets meer dan de vorige dagen. Ik heb de afstand dus wat omhoog getrokken. Een mooie afstand om het lange afstandslopen niet te ontwennen. Ik vrees dat er voor dit jaar geen LAW of Camino in het vet ligt. Graag had ik de Camino del Norte gelopen in september maar ik vrees er echt voor. Er zijn momenteel te veel onzekerheden vanwege het virus dus is het wat voorbarig om plannen te koesteren. Ook mijn soulmate Els zag onlangs haar droomreis deels in het water vallen. Na een goeie 14 dagen te hebben rondgetoerd in Namibië moest ze het land verlaten en gerepatrieerd worden. Dat is wel jammer maar bij zulk een pandemie is het toch maar veiliger als je in je thuisland bent. In Afrika is het ronduit triest gesteld met de medische voorzieningen. Daar wil je niets ernstigs voorkrijgen. 

Wat me vandaag wel opviel is dat er vele chauffeurs van de weinige auto's die er dan toch nog rijden een erg zware voet moeten hebben. Nu dat de natuur een break krijgt heb ik de indruk dat er nog steeds mensen zijn die er niet aan toe zijn om van de gelegenheid gebruik te maken om hun jachtige levensstijl wat te temperen. Het is een gemiste kans om te ervaren dat het even rustiger aan doen je wat meer levenskwaliteit bezorgd. Pfft, ik kan het me eigenlijk niet aantrekken. Ze doen maar op,  maar in m'n binnenste vloek ik al wel eens wanneer zo een gehaaste gek met hoge snelheid me rakelings voorbijraast. Vroeg of laat komen die mannen wel eens in de gazet te staan. Met een fotoke doorgaans. 
Het meest vermeldenswaardige voor vandaag was het spotten van de eerste zwaluwen. Jawel ! In de Haagdam, ze waren met z'n drieën. Het zullen boerenzwaluwen zijn geweest. 
Ik ga hier nog even wat fotokes plaatsen zie en daar hou ik het bij. Ik heb nog een 6de toerke klaar liggen. Deels lopend over het terrein van het recreatiepark De Ster maar dit park blijkt gesloten te zijn vanwege het virus. Ik zal een alternatief moeten zoeken. Misschien wel meerdere want hoelang gaat dit viruslolleke nog wel duren ? Het is wat het is en nog veel geduld zal er aan te pas moeten komen vrees ik. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Plaats een reactie als je wil.